lördag 9 augusti 2008

#7 Lena Bobrowski



1.Vad heter du?
Lena Bobrowski

2. Ålder?
43 år

3. Kön?
Kvinna

4. Varifrån är du?
Född och uppvuxen i Kalmar, men är boende i Linköping sen ett halvt liv tillbaka.

5. Hemsida?
Funderar på att göra en, tills vidare är det mejlkontakt som gäller… lena.bobban@glocalnet.net

6. Uttryckt lite lurigt, vad funderar du på att bidra med?
Jag är under utbildning till textil formgivare så det blir säkerligen någonting som har med textil att göra, men det finns en fascination till andra material också… vad som kommer att inspirera mig till det här tillfället vet jag inte riktigt ännu… Det kan bli allt från textil till plexiglas, metall, trä, papper antingen i ett eller flera material utförda i en teknik eller flera…

7. Vilka är dina favorituttryckssätt?
Oj, det finns många! Befinner mig i ett spektrum mellan dåtid – nutid – samtid & framtid! Uttryckssätten varierar allt från bruksting till kostymdesign! Beroende på inom vilket forum jag befinner mig i… Universitetsvärlden har ju sin värld, teatern/operan/baletten sin, hantverket en annan, försörjningen den kommersiella, familjen och omvärlden ytterligare en... Allt det, däremellan & allting annat inspirerar i mitt uttryck. Men hamnar nog oftast vad det gäller min textila formgivning mellan dåtid & samtid! Där enkelheten dominerar…

8. Vad har du för förväntningar på det du kommer att få?
Inspiration!!! och en extra julafton!!!

Inga kommentarer: