måndag 18 augusti 2008

#8 Madelene Edlund



1. Vad heter du?
Madelene Edlund

2. Ålder?

39

3. Kön?

Kvinna

4. Varifrån är du?

Ångermanlänning boende i Skeppsvik

5. Hemsida?

www.designmadde.se

6. Uttryckt lite lurigt, vad funderar du på att bidra med?

Bild blir det, av nåt slag. Alldelels säkert någon slags blandning av både material och tekniker. Jag har gjort så mycket praktiskt konshantverk den sista tiden att jag längtar efter mina bilder...

7. Vilka är dina favorituttryckssätt?

Jag är snöar in på olika saker i perioder & för tillfället arbetar jag mycket med fritt broderi och foto. Men jag tycker också väldigt mycket om att måla, teckna, göra collage och så syr jag en hel del. Det textila ligger mig väldigt nära.

8. Vad har du för förväntningar på det du kommer att få?

Inblick i andra människors skapandeprocesser och resultaten av dessa. Inspiration & lust & spännande saker som dimper ner i min brevlåda (liksom presenter och överaskningar).

Inga kommentarer: